I denna guide går vi igenom hur du smidigast kommer igång med vår tjänst Azeo Server
Steg 1: Aktivera ditt Microsoft 365 konto
Om du inte tidigare har aktiverat ditt Microsoft konto behöver du göra det först.
- Logga in och aktivera ditt konto på https://office.com
- När du loggar in första gången kan du behöva byta ditt lösenord samt ange ditt mobilnummer eller en alternativ mejladress. Det möjliggör att du kan återställa ditt lösenord ifall det glöms bort.
Steg 2: Installera appen fjärrskrivbord
- Ladda ner appen Microsoft Fjärrskrivbord/Microsoft Remote Desktop till din dator
Windows: https://aka.ms/wvd/clients/windows
Mac: https://apps.apple.com/app/microsoft-remote-desktop/id1295203466?mt=12 - Starta installationen genom att öppna eller dubbelklicka på programmet som laddades ner. Följ installationsguiden.
- När appen startar klickar du "Workspaces" högst upp och sedan på "Add Workspace"
- Skriv in din e-postadress och klicka sedan på prenumerera/add
- Logga in med ditt Microsoft 365 konto
Steg 3: Logga in på servern
- Klicka på Windows Startknapp och klicka på ikonen "Session Desktop" för att ansluta till servern.
- Logga in på servern med ditt Microsoft 365 konto
- Alternativt kan du logga in på servern med din webbläsare utan något program installerat: https://aka.ms/wvdarmweb
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.